تحلیل رفتار مصرف کننده نسل Z با استفاده از هوش مصنوعی در دنیای متاورس |
کد مقاله : 1173-MMAI |
نویسندگان |
معصومه قربانی مهر * تهران منطقه 22 شهرک راه آهن بلوار اقاقیا پلاک 157 طبقه 2 |
چکیده مقاله |
چکیده این پژوهش با هدف بررسی دقیق تعاملات نسل Z در فضای دیجیتال، نقش هوش مصنوعی در تحلیل رفتار مصرفکننده و تأثیر متاورس بر سبک خرید، تلاش دارد تا تغییرات بنیادین در الگوهای مصرف این نسل را شناسایی کند. در دنیای پرشتاب دیجیتال که مرزهای واقعیت و فضای مجازی در هم تنیده شدهاند، نسل Z به عنوان پیشگامان تحول در رفتار مصرفکننده شناخته میشود. ظهور متاورس به عنوان جهان مجازی غوطهور، تغییرات شگرفی در نحوه تعامل افراد با برندها، محصولات و خدمات ایجاد کرده است. هوش مصنوعی در این میان به عنوان نیرویی تحولآفرین ظاهر شده که نه تنها دادههای رفتاری این نسل را تحلیل میکند، بلکه توانایی شخصیسازی تجربیات، پیشنهادهای خرید و تصمیمگیریهای هوشمند را به شکل بیسابقهای ممکن میسازد. در این پژوهش از روش کتابخانه ای جهت گرداوری داده ها از کتاب ، مقالات و سایت های معتبر بهره گرفته شد.نتایج نشان داد که هوش مصنوعی تاثیر چشم گیری در فرآیند تصمیم گیری الگوی مصرف نسل z در دنیای متاورس دارد.هوش مصنوعی با تحلیل داده های رفتاری تبلیغات هدفمند و شخصی سازی تجربه خرید ارتباطی عمیق میان برندها و مصرف کنندگان ایجاد کرده و موجب افزایش وفاداری مشتریان شده است. |
کلیدواژه ها |
کلیدواژهها: بانکداری ،هوش مصنوعی ،هوش مصنوعی تفسیرپذیر |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |