تحلیل تطبیقی استراتژیهای خلق و کسب ارزش در استارتاپهای هوش مصنوعی (تمرکز بر مطالعات موردی و مقایسه استارتاپها) |
کد مقاله : 1134-MMAI |
نویسندگان |
مصطفی خواجه درگی * زاهدان جانبازان 1 میلان 2 پلاک 9 |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضر با هدف تحلیل تطبیقی استراتژیهای خلق و کسب ارزش در استارتاپهای هوش مصنوعی انجام شده است. این مطالعه با رویکرد مروری و تطبیقی، ابتدا به تدوین چارچوب نظری بر اساس منابع معتبر پرداخته و سپس از طریق بررسی مطالعات موردی، استارتاپهایی از ایران، ایالات متحده، چین و هند را تحلیل کرده است. یافتهها نشان میدهند که استراتژیهای خلق ارزش تحت تأثیر عوامل بومی، متنوع هستند؛ از تمرکز بر راهحلهای بومی و کمهزینه در ایران تا توسعه فناوریهای پیشرفته در ایالات متحده، کاربردهای خاص در چین و ارائه راهحلهای مقرونبهصرفه در هند. همچنین، مکانیزمهای کسب ارزش نیز بسته به شرایط محیطی و ساختار اقتصادی هر کشور، از مدلهای B2B و قراردادهای محلی در ایران تا مدلهای متنوع درآمدی و ورود به بازار جهانی در سایر کشورها متغیر هستند. این مقایسه تطبیقی نشان میدهد که خلق و کسب ارزش در استارتاپهای هوش مصنوعی به شدت وابسته به منابع، سیاستها و نیازهای بومی است. |
کلیدواژه ها |
استراتژی، خلق و کسب ارزش، استارتاپها، هوش مصنوعی |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه شفاهی |