مروری بر تاثیر هوش مصنوعی در کسب‌وکارهای دیجیتال
کد مقاله : 1122-MMAI
نویسندگان
فاطمه خراسان چی *1، شقایق جلیلوند2
1بزرگراه ارتش خیابان زاگرس
2دانشجوی دکترا دانشگاه علامه طباطبائی
چکیده مقاله
پیشرفت‌های سریع فناوری در سال‌های اخیر، موجب بازتعریف مفاهیم سنتی در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی شده است. در این میان، کارآفرینی دیجیتال به‌عنوان یک پدیده نوظهور، تحت تأثیر ابزارهای فناورانه‌ای چون هوش مصنوعی، شتاب بیشتری گرفته است. در دهه‌های اخیر، دگرگونی‌های فناورانه، به‌ویژه در حوزه فناوری اطلاعات، الگوی سنتی کسب‌وکارها را به‌طور چشمگیری دگرگون کرده است. در این میان، ظهور هوش مصنوعی به‌عنوان یک ابزار راهبردی، فرصت‌های نوینی را برای خلق ارزش در فضای دیجیتال فراهم آورده است. در عصر تحول دیجیتال، هوش مصنوعی به‌عنوان یکی از فناوری‌های بنیادین، نقشی کلیدی در شکل‌گیری و توسعه کسب‌وکارهای نوین ایفا می‌کند. این فناوری با بهره‌گیری از الگوریتم‌های جدید مسیر نوینی را برای تحول در کارآفرینی دیجیتال گشوده است. پژوهش حاضر با رویکرد مروری و با تحلیل مطالعات پیشین، به بررسی تأثیرات کاربردی هوش مصنوعی بر ابعاد مختلف کارآفرینی دیجیتال پرداخته است. یافته‌های این مطالعه حاکی از آن است که هوش مصنوعی باعث شخصی‌سازی تجربه کاربر، بازاریابی مناسب ، طراحی مدل‌های دیجیتال به شکل بهینه خدمات جدید، امنیت و نوآوری کسب و کارهای دیجیتال می‌‌گردد.
کلیدواژه ها
کارآفرینی دیجیتال، کسب و کارهای دیجیتال، هوش مصنوعی
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر
login