بررسی نقش تجارت الکترونیک در موفقیت کسب و کارهای دانش بنیان از دید مدیران(مطالعه موردی: مدیران شرکت های دانش بنیان کرمان) |
کد مقاله : 1095-MMAI |
نویسندگان |
کامران قربان نژاد * عضو هیئت علمی بخش مدیریت، مجتمع آموزش عالی بافت ، دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایران. |
چکیده مقاله |
هدف تحقیق پیش روی بررسی نقش تجارت الکترونیک در موفقیت کسب و کارهای دانش بنیان از دید مدیران می باشد. روش پژوهش با توجه به هدف کاربردی و ازنظر نحوه گردآوری دادهها از نوع توصیفی و بهصورت همبستگی و مبتنی بر رگرسیون و مدل معادلات ساختاری است. جامعه آماری این تحقیق کلیه مدیران کسب و کارهای دانش بنیان در کرمان به تعداد 123 نفر می باشد که از تعداد 197 نفر با استفاده از نمونه گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش دو پرسشنامه بود که روایی و پایایی آنها با استفاده از روش روایی محتوایی و آلفای کرونباخ تایید گردید. داده های جمع آورشده با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی و روش معادلات ساختاری و نرم افزار های آماری مورد آزمون قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که تجارت الکترونیکی بر موفقیت کسب و کار های دانش بنیان تاثیر گذار می باشد. همچنین نتایج تحقیق نشان داد که تجارت الکترونیکی بر ابعاد موفقیت کسب و کارهای دانش بنیان موثر است. |
کلیدواژه ها |
تجارت الکترونیکی، موفقیت کسب و کار، شرکت دانش بنیان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |