تحول بازاریابی شرکتهای کوچک و متوسط با هوش مصنوعی از طریق فناوریهای نوین حکمرانی AI و مدیریت فرآیندهای کسبوکار |
کد مقاله : 1070-MMAI |
نویسندگان |
سیدمحمد سیف الاسلامی * مراغه -شیخ تاج - کوچه معین التجار
پلاک 59 طبقه اول |
چکیده مقاله |
هوش مصنوعی با ارائه ابزارهای نوین، بازاریابی شرکتهای کوچک و متوسط (SMEs) را متحول کرده است. این پژوهش به بررسی چگونگی تحول بازاریابی SMEs از طریق هوش مصنوعی، با تأکید بر فناوریهای نوین، حکمرانی هوش مصنوعی و مدیریت فرآیندهای کسبوکار پرداخت. مطالعه با روش مروری، منابع علمی و گزارشهای صنعتی تا سال 1403 را تحلیل کرد. دادهها از پایگاههای SID، Magiran و Scopus گردآوری شده و با تحلیل محتوای کیفی بررسی شدند. یافتهها نشان داد ابزارهای هوش مصنوعی مانند تحلیل رفتار مشتری، تبلیغات هدفمند و چتباتها، کارایی بازاریابی را افزایش دادهاند. فناوریهای نوین نظیر رایانش ابری، دادهکاوی، اینترنت اشیاء و بلاکچین، دسترسی SMEs به ابزارهای پیشرفته را تسهیل کردند. چالشهای اخلاقی مانند حریم خصوصی و سوگیری الگوریتمها، نیاز به چارچوبهای حکمرانی را برجسته ساخت. مدیریت فرآیندهای کسبوکار با اتوماسیون، بهرهوری را بهبود بخشید. پیشنهاد شد SMEs از ابزارهای کمهزینه، آموزش نیروی انسانی و چارچوبهای اخلاقی برای تقویت رقابتپذیری استفاده کنند. |
کلیدواژه ها |
هوش مصنوعی، بازاریابی، شرکتهای کوچک و متوسط، فناوریهای نوین، حکمرانی AI، مدیریت فرآیندهای کسب وکار |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه شفاهی |